Skip navigation.
მთავარი

საძიებლები

მიმდინარეობს საიტის განახლება

ძიება ქართულ ბიბლიოთეკებში

Create your own Custom Search Engine
ძიება ქართულ ლექსიკონებში და ენციკლოპედიებში
Create your own Custom Search Engine
ძიება მსოფლიოს უნივერსიტეტების ღია სამეცნიერო არქივებში

Create your own Custom Search Engine

ღონისძიების ჩატარება ეროვნულ სამეცნიერო ბიბლიოთკაში

თქვენი ღონისძიების ჩასატარებლად ეროვნულ სამეცნიერო ბიბლიოთკაში, გთხოვთ, შეავსოთ სააპლიკაციო ფორმა და გადგმოგზავნოთ ელექტრონულ მისამართზე: infopr@sciencelib.ge

მეხსიერება: ცუდად დაბეჭდილი ტექსტი ჩვენი ტვინის სტიმულაციას ახდენს

375172044-memorisation-un-texte-mal-imprime-stimule-d-avantage-notre-cerveau

ფრანგულმა ჟურნალმა Cognition გამოაქვეყნა ამერიკული უნივერსიტეტების მიერ ჩატარებული კვლევა, რომელიც ცხადყოფს, რომ ცუდი ხილვადობის ტექსტის გაშიფრვა ახდენს ჩვენი ტვინის სტიმულაციას, იგი მეტად იტვირთება ინფორმაციით, ვიდრე უფრო „გასაგები“ შრიფტის შემთხვევაში ხდება.

ხარვეზებით უხვად შემკული ტექსტის შინაარსი უკეთ და მეტი სიზუსტით გვამასოვრდება, ვიდრე იგივე, მაგრამ კარგი ხილვადობის და დამაწყნარებელი ტექსტი, ირკვევა პრინსტონის (Princeton - აშშ) უნივერსიტეტის ფსიქოლოგების კვლევებიდან. პირველ შემთხვევაში ჩვენი ტვინი უფრო აქტიურია, განგაშობს, რაც ზრდის ინფორმაციის შეთვისების უნარს, მეორე შემთხვევაში კი ერთგვარი გონებრივი „სიზარმაცე“ გავლენას ახდენს ჩვენს მეხსიერებაზე.

შედეგი: ტიპოგრაფიისა და ტექნოლოგიების მუდმივი პროგრესი, რომელსაც თანამედროვე ელექტრონული წიგნების პროგრესისკენ მივყავართ, კარგი მიმართულებით ვერ წაგვიყვანს. „ ეს განსაკუთრებულად სკოლებს ეხება, სადაც მასწავლებლები მიიჩნევენ, რომ ტექსტის მკაფიობა ბავშვებს ინფორმაციის ათვისებასა და დამახსოვრებაში ეხმარება. ყველაფერი კი, სწორედ, რომ პირიქითაა“,- ასკვნის ფსიქოლოგი იონაჰ ლერერი (Jonah Lehrer).

ტექსტი ფრანგულად:

http://fr.news.yahoo.com/