აღწერა
იაპონია წარმოადგენს მედიით ერთ-ერთ ყველაზე გაჯერებულ საზოგადოებას
მსოფლიოში. მისი ეროვნული გაზეთების „დიდი ხუთეულის“ტირაჟები ნებისმიერ
მთავარ ამერიკულ გაზეთს ჩრდილავს. მისი საზოგადოებრივი მაუწყებლობის
სააგენტო NHK სიდიდით მხოლოდ BBC-ს ჩამორჩება. მას აქვს კომერციული
სატელევიზიო სადგურების სრული სპექტრი, მაღალ-ინტელექტუალური და
დაბალი კლასის ჟურნალები, ასევე დიდი ანტი-მეინსტრიმული და მინი მედია
საშუალებები.
იაპონური ელიტა მასმედიას იაპონურ საზოგადოებაში ყველაზე გავლენიან
ჯგუფად აფასებს. მაგრამ რა როლს ასრულებენ ისინი პოლიტიკურ ცხოვრებაში?
ვის ინტერესებს ემსახურება მედია? მედია ძირითადად სახელმწიფოს
ემსახურება, თუ სიმართლის სადარაჯოზეა საზოგადოების სახელით? და რა
გავლენას ახდენს მედია ჩვეულებრივი იაპონელი ხალხის პოლიტიკურ
შეხედულებებსა თუ ქცევაზე?
ამ კითხვებზე არის გამახვილებული ყურადღება პოლიტოლოგების,
სოციოლოგების, სოციალური ფსიქოლოგების და ჟურნალისტების ესეების
კრებულში. იაპონიის უნიკალური კიშა (პრესის) კლუბის სისტემა, მისი მძლავრი
მედია ბიზნეს ორგანიზაციები, მედიის გამოყენება იაპონელი ცბიერი
ბიუროკრატების მიერ და მედიის როლი ყველაფერში, პოლიტიკური
სკანდალებით დაწყებული საზოგადოებრივი აზრის ჩამოყალიბებით
დამთავრებული, აღნიშნული საკითხები ამ მახვილგონივრული და
პროვოკაციული წიგნის მრავალ თემებს შორის არის.
მიმოხილვა
მიმოხილვები ჯერ არ არის.